Thursday, October 29, 2009

Report Yg Pantas..


Tuut..tutt..tuuut.. telepon berbunyi..

8.45 am
Manager : Min tlg buat report Fiber Optic Cut kat senai tu segeraaaaa..!!!
Aku : O.k Boss sepantas kilat saya siap kan..tekan2 keyboard laju2..

10.25 am
Manager : Mane reportnye?? dah dekat kul 10.30 neh..
Aku : hampir siap boss, sistem slow.. (kenceng.. gile babas report mcm buat tesis PHD)

10.45 am
Aku : Boss dah terima tak? saya baru send via email 1/2 minit yg lepas.. (kenceng lagi..walhal tak siap lagi)
Manager : Huh? belom sampai ni..
Aku : Server down la tu boss..

11.30 am
(aku baru hantor report tu..)
Aku : Haa.. mcm mane boss? dah sampai belum dalam email? (aku baru je anto..)
Manager : O.k bagus.. dah sampai.. tak sia2 dapat staff mcm ko.. (hehe..tambah je ni..) o.k ko simpan dulu hari Rabu minggu depan kita bawa report ni jumpe customer..
Aku : Haaa???

p/s : Kurang asam takde garam..aku mcm nak mampos buat laju2.. semua kemahiran rohani dan jasmani aku selama 2 tahun bekerja aku kerah..utk siap kan report yg mcm PHD ni selama 2 jam je..minggu depan baru nak pakai..??

keyboard aku retak, mouse aku pecah & PC aku plak hang..dek nak siap kan report yg paling pantas dalam sejarah telekomunikasi ni..

5 comments:

speedrider said...

fakta yang teramat auta.

Anonymous said...

haha..

Liyana said...

hahahaha!syabas ye!untung TM dapat staff mcm nih~!!

muhaimin said...

Haha..Liyana melawat ek?? saya la selama ni silent reader awk.. memang untung TM..

muhaimin said...

Mus, dah hilang cirit birit ka???